Algemene voorwaarden

Algemene Leveringsvoorwaarden

Om uw pedicure behandeling zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen, hanteert ik Naära Hamersma eigenaresse van Voetzorg Hamersma, een aantal algemene voorwaarden. Als u een afspraak maakt bij Voetzorg Hamersma, dan ga ik er van uit dat u deze voorwaarden heeft gelezen en hiermee akkoord gaat. Mocht u vragen hebben over deze algemene voorwaarden, neem dan a.u.b. contact met mij op.

Artikel 1. Definities

Beroepsregelgeving: de beroeps-en gedragregels waaraan alle (medisch)pedicures zijn onderworpen.
Bescheiden; alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie of gegevens.
Opdrachtnemer: Voetzorg Hamersma; de wederpartij bij de overeenkomst met opdrachtgever en gebruiker van deze algemene voorwaarden in de zin van artikel 6:231 sub b BW.
Opdrachtgever; de Client; de natuurlijk of rechtspersoon die aan Voetzorg Hamersma opdracht geeft tot het verrichten van werkzaamheden en wederpartij bij de overeenkomst in de zin van artikel 6:231 sub c BW.
Partijen: Voetzorg Hamersma en opdrachtgever gezamenlijk.
Schriftelijk: onder “schriftelijk” valt in deze algemene voorwaarden ook communicatie per e-mail, what’s app of digitaal (bijvoorbeeld via een online interface) mits de identiteit van de afzender en integriteit van de inhoud voldoende vaststaat.

Artikel 2. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, offertes, opdrachten, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Voetzorg Hamersma zich verbindt / zal verbinden om werkzaamheden te verrichten voor Opdrachtgever, alsmede op alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende werkzaamheden.

Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.
Voetzorg Hamersma, is te allen tijde gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen.

Artikel 3 Gegevens opdrachtgever

Anamnese

Elk jaar en voorafgaand aan de eerste pedicure behandeling vindt een anamnese plaats. Een anamnese is een gesprek die schriftelijk en/of elektronisch op een specifieke klantenkaart word vastgelegd.
Tijdens deze anamnese wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met Voetzorg Hamersma doorgenomen.
Het is de Opdrachtgever zijn/haar eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens te verstrekken m.b.t. bijvoorbeeld ziektes, aandoeningen, medicijngebruik en allergieën. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie waarbij de Opdrachtgever dient te worden doorverwezen naar een huisarts of podotherapeut. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is Voetzorg Hamersma niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. Mochten er in de loop van het jaar veranderingen plaatsvinden in de gezondheid, het medicatiegebruik, de Opdrachtgever zijn/haar werk of vrijetijdsbesteding, dan dient de Opdrachtgever dit zelf aan Voetzorg Hamersma te melden!
Opdrachtgever vrijwaart Voetzorg Hamersma voor schade die het gevolg is van onjuiste of onvolledige bescheiden.

Artikel 4. Uitvoering Opdracht

Voetzorg Hamersma voert uw voetbehandeling uit naar beste kunnen en goed vakmanschap met in achtneming van de toepasselijke wet- en (Beroeps)regelgeving.

Levering van goederen en diensten

De levering van de producten en of diensten geschiedt in de pedicure salon, bij de Opdrachtgever thuis of op een andere afgesproken locatie, op het mondeling of schriftelijk afgesproken tijdstip.

Derden

Voetzorg Hamersma heeft het recht om werkzamheden te laten verrichten door een door Voetzorg Hamersma aangewezen derde.

Contact

Voetzorg Hamersma is tijdens werkdagen en kantoor uren telefonisch bereikbaar op
06 83 83 34 54 of per mail via info@voetzorghamersma.nl . Ook is er de mogelijkheid om een contact verzoek in te dienen via de website voetzorghamersma.nl
Voetzorg Hamersma streeft er naar om binnen 24 uur op uw oproep te reageren, doch uiterlijk binnen één week.

Artikel 5. (BEROEPS)REGELGEVING

Volledige medewerking

Opdrachtgever verleent volledige medewerking aan de verplichtingen die voor Voetzorg Hamersma cvoortvloeien ui de toepasselijke (Beroeps)regelgeving.

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Uiteraard worden persoonlijke en medische gegevens nimmer zonder toestemming aan derden verstrekt. De vertrouwelijke gegevens van de Opdrachtgever zijn beschermt volgens de richtlijnen in de Wet AVG. Eigen persoons- en behandelgegevens zijn ten allen tijden in te zien door de Opdrachtgever.

Geheimhouding / Privacy Policy
Voetzorg Hamersma is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de
Opdrachtgever heeft medegedeeld.

Opdrachtgever is ermee bekend dat Voetzorg Hamersma in sommige gevallen op basis van (inter)nationale wet- of (Beroeps)regelgeving verplicht wordt tot openbaarmaking van vertrouwelijke informatie van Opdrachtgever. Voor zover nodig, geeft Opdrachtgever hierbij haar toestemming en medewerking aan dergelijke openbaarmaking

Op de website; voetzorghamersma.nl vind u de Privacy verklaring.
Indien u na het doornemen van de Privacy policy vragen heeft, neem dan contact op via telefoonnummer 06 83 83 34 54 of per mail via info@voetzorghamersma.nl

Artikel 7. OVERMACHT

Overmacht

In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden.
In geval van ontbinding is de Opdrachtgever gehouden tot betaling van een vergoeding voor het reeds gepresteerde. Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van Voetzorg Hamersma, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier van Voetzorg Hamersma, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Voor eventuele schade kan de eigenaar/houder van de pedicure salon niet aansprakelijk worden gesteld.

Artikel 8 Honorarium en Kosten

De door Voetzorg Hamersma uitgevoerde werkzaamheden worden op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht. tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen zoals bijvoorbeeld de betaling van een vaste prijs. Betaling van het honorarium is niet afhankelijk van het resultaat van de werkzaamheden tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Reistijd, reiskosten en verblijfskosten ten behoeve van de werkzaamheden worden apart in rekening gebracht.

Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde bescheiden, informatie en gegevens niet tijdig aan Voetzorg Hamersma zijn verstrekt, heeft Voetzorg Hamersma het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
Offertes, aanbiedingen en prijsopgaven.
Offertes, aanbiedingen, prijsopgaven e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals onze mededelingen betreffende de uitvoering van diensten en of goederen.

Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt, prijswijzigingen en of fouten hierin voorbehouden.

Levering van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend. Verhoging van de opgegeven prijs, in geval van stijging van de inkoopprijs en andere met de te verlenen dienst verband houdende kosten, zullen vooraf worden aangegeven en na akkoord van beide partijen worden doorberekend.

Artikel 9. Betaling

Voetzorg Hamersma vermeldt alle tarieven van behandelingen zichtbaar op de website en in de salon.

Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en zolang de voorraad strekt, prijswijzigingen en of fouten hierin voorbehouden.

Facturatie en betaling

Betaling vind plaats direct na afloop van de behandeling. Betaling kan contant, of via de mobiel bankieren app, of per pin worden voldaan.

In geval van niet-tijdige betaling is de eigenaar/houder van de pedicure salon gerechtigd zijn vordering te verhogen met een vertragingsrente van 1% per maand, ingaande 30 dagen na levering van de dienst. Indien hij (na sommatie) genoodzaakt is de vordering ter incasso uit
handen te geven, zullen zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke incassokosten, geheel voor rekening van de klant/opdrachtgever komen. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op 15% van het in te vorderen bedrag met een minimum van tweeëntwintig euro en zeventig eurocent, één en ander zonder dat voorafgaande sommatie o.d. is vereist.

Cadeaubonnen

Cadeaubonnen zijn inwisselbaar voor het bedrag of de behandeling die op de cadeaubon vermeld staat en is geldig tot 2 jaar na uitgifte.

Te laat komen

Mocht de client meer dan 5 minuten te laat komen, dan de afgesproken tijd, dan mag Voetzorg Hamersma de behandeling inkorten en toch het volledige bedrag in rekening brengen.

Artikel 11. Aansprakelijkheid en Vrijwaringen

Afwijkingen in de behandeling door wens Opdrachtgever
Voetzorg Hamersma zal alle behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van een goed vakmanschap uitvoeren. Afwijkingen in de behandeling, door specifieke wensen van de Opdrachtgever zelf, zijn voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

Onvolledige of incorrecte informatie
Om uw voeten op de juiste manier te kunnen behandelen en om te voldoen aan de door beroepsgroep gestelde vereisten, heeft Voetzorg Hamersma persoonlijke informatie van u nodig. Het is heel belangrijk dat u deze informatie eerlijk en volledig aan Voetzorg Hamesma verstrekt! De Opdrachtgever vrijwaart Voetzorg Hamersma voor schade die het gevolg is van onjuiste of onvolledige informatie

Niet tijdig verstrekte informatie

Mocht de Opdrachtgever de noodzakelije informatie niet tijdig hebben kunnen aanleveren, dan zijn de hierdoor door Voetzorg Hamersma gemaakte extra kosten en extra uren, alsmede de overige schade voor Voetzorg Hamersma voor de Opdrachtgever.

Niet opvolgen van een doorverwijzing of controle van een andere discipline
In bepaalde gevallen kan het zijn dat Voetzorg Hamersma aan u aangeeft contact op te nemen met een andere discipline, of u vraagt dagelijkse controles te laten verrichten aan u voeten door uzelf, uw partner of thuiszorg organisatie. Voetzorg Hamersma is niet verantwoordelijk voor eventuele schade door het niet opvolgen van haar advies!

Schade overige zaken
De eigenaar/houder van de pedicure salon is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken.
Voetzorg Hamersma heeft het recht van de client een schadevergoeding te vragen indien de client meubilair, apparatuur of producten beschadigd.

Zoekraken van eigendommen

Voetzorg Hamersma is niet verantwoordelijk voor het zoekraken van de eigendommen van de client.

Diefstal

Diefstal wordt direct bij de politie gemeld.

Artikel 12. Opzegging

Annulering

Gemaakte afspraken kunnen tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak kosteloos worden geannuleerd. Dit kan telefonisch, of via Whats app, of sms.

Geannuleerde of vergeten afspraken binnen deze termijn worden voor 100% in rekening gebracht.
Indien binnen een kalenderjaar vaker dan twee keer een afspraak door de klant wordt geannuleerd dan kan dat leiden tot permanent staken van het leveren van diensten door de eigenaar/houder van de pedicure salon aan de betreffende klant.
Voetzorg Hamersma moet bij verhindering voor een afspraak dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur van tevoren, bij de cliënt melden.
Overmacht
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt

Artikel 16. Overige bepalingen

Gedrag

De client behoort zich volgens algemeen aanvaarde Nederlandse normen te gedragen..
Indien een client na herhaaldelijk waarschuwen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Voetzorg
Hamersma het recht verdere behandeling bij de klant te weigeren en de klant de toegang tot de salon
te ontzeggen zonder opgaaf van reden.

Garantie
Voetzorg Hamersma geeft 1 week garantie op de behandelingen en de producten.

Deze garantie komt ter vervallen indien:

– de client de adviezen niet heeft opgevolgd
– de client de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd
– de client de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.

Garantie strekt niet verder dan tot het verrichten van een gelijksoortige dienst en zal nimmer meer in
kunnen houden dan het opnieuw verrichten van hetgeen ondeugdelijk is verricht.

Klachten
Heeft u als Opdrachtgever een klacht over uw behandeling, dan dient u dit binnen 1 week , schriftelijk
via Whats app, email of het contactformulier op de website, te melden.
Voetzorg Hamersma zal uiterlijk binnen 1 week contact opnemen met de Opdrachtgever en een
adequate oplossing aandragen voor het probleem.
Voetzorg Hamersma is via Provoet aangesloten bij de geschillencommisie.
Mocht de klager / Opdrachtgever niet tevreden zijn met de geboden oplossing , dan kan het geschil
worden voorgelegd aan de geschillencommissie van Provoet.

Overeenkomsten
Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn
gekomen.

Artikel 17. Toepasselijk recht en forumkeuze

Op de overeenkomsten, gesloten met de eigenaar/houder van de pedicure salon, is Nederlands recht
toepasselijk. De bevoegde rechter is de rechter, die de wet daartoe aanwijst.